Naprawa elektroniki samochodowej wymaga nie tylko doświadczenia i wysokich umiejętności, ale przede wszystkim zaawansowanego sprzętu, który będzie w stanie sprostać coraz większym wymaganiom nowoczesnych systemów.

Nawet jeśli dokonamy trafnej diagnozy usterki instalacji elektronicznej, to usunięcie uszkodzonego elementu jest nie lada wyzwaniem. Usunięcie błędu ? pokazanego przez komputer pokładowy ? powinno się zlecać jedynie doświadczonym profesjonalistom. Każdy błąd może Państwa dużo kosztować.

Szczególnie skomplikowane są układy ABS/ASR/ESP, które muszą zostać poddać wnikliwej diagnostyce komputerowej, aby móc precyzyjnie zlokalizować problem. Ponadto, w wielu sytuacjach niezbędna jest wymiana czujnika prędkości oraz czujników przyspieszenia wzdłużnego lub poprzecznego, a także kodowanie modułu sterującego i kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy. Oczywiście to jedne z najpopularniejszych, ale nie jedyne działania, które podejmujemy w obrębie elektroniki samochodowej. Im nowszy samochód, tym więcej skomplikowanych systemów. Każdy pojazd wymaga indywidualnego podejścia, więc nie podajemy uniwersalnych, konkretnych napraw, które mogą wystąpić po analizie błędów komputera pokładowego. Zanim nie podłączymy odpowiedniego oprogramowania, nie jesteśmy w stanie ocenić, jak poważna jest usterka.

W wielu przypadkach sam proces naprawy ? mimo poprawnej diagnozy i dostępu do nowoczesnego sprzętu ? bywa mocno utrudniony, o co dbają producenci. Żeby wyjąć jeden ze sterowników trzeba się mocno napracować.

Skomputeryzowany samochód tylko pozornie wydaje się być kłopotliwy dla mniej wtajemniczonych w elektronice. Musimy jednak przyznać, że ? posiadając odpowiednią wiedzę i urządzenia ? dużo łatwiej jest nam zdiagnozować problem, a tym samym naprawiać. Oczywiście konieczne jest oprogramowanie dla konkretnego modelu, więc naprawa bywa czasochłonna.

Coraz więcej elementów sterowanym jest za pomocą elektroniki. Dlatego jeśli macie Państwo problem ze sterownikami pomp wtryskowych Diesla, wspomaganiem kierownicy, a nawet systemem airbag ? wina może leżeć w elektronice samochodowej. Ponadto, mamy umiejętności, żeby instalować  systemy audio, radia, zestawy głośnomówiące, a także naprawiać i montować czujniki cofania.

W przypadku silników benzynowych, najczęściej naprawiane ? na podstawie błędów pokazanych przez komputer pokładowy ? są cewki zapłonowe (silnik nie ma mocy), przepustnice (do komory spalania nie jest doprowadzana odpowiednia ilość powietrza) oraz przepływomierze (nierówna praca silnika i większe spalanie).

Natomiast w Dieslu najbardziej awaryjne elementy elektroniki to:
– wtryskiwacz (w niesprawnym występują problemy z rozruchem)
– zawór EGR (silnik pracuje bardzo nie równo, włącza się tryb awaryjny)
– układ wtryskowy (znaczny spadek osiągów, włączenie kontroli awarii silnika) ? zazwyczaj konieczna jest wymiana czujnika